NAŠE MOTTO: Neplaťte na daních víc, než musíte ...

první konzultace
ZDARMA

25 let zkušeností
v daních a účetnictví

Kde zůstal klientský přístup?

Kdysi, to bylo ještě za panování zlého ministra Kalouska, se razila zásada, že daňový poplatník, který řádně platí daně má nárok na klientský přístup. A toto pravidlo se mělo uplatňovat plošně, protože i malé poplatníky je třeba motivovat k řádnému placení daní. Je tožiž jasné, že daně se nikomu platit nechce. A pokud je stát rozkrádán a s poplatníky je zacházeno vrchnostensky, pak už vůbec ne.

A teď? Všichni jsou podvodníci

Byla to hezká myšlenka, ale neměla dlouhý život. Od doby kdy se stát začal řídit jako firma se z každého daňového poplatníka stal sprostý podezřelý, na kterého je potřeba si došlápnout. Medaile za vzorné placení daní má pan ministr připravené jen pro velké poplatníky. Na ostatní je potřeba uplatňovat přísnost. Prostě vypadá to tak, že drtivá většina podnikatelů jsou zloději, jejichž jedinou snahou je okrádat stát.

Proto je potřeba plošně deratizovat a dezinfikovat s pomocí kontrolních hlášení a elektronické evidence tržeb.

Obávám se, že cílem té deratizace je kromě zvýšení výběru daní i potření drobné konkurence. A ono se to pomalu, ale jistě daří. Bohužel. Útok na drobné podnikatele je veden ze všech stran, Výsledkem je mimo jiné pokles počtu lidí, kteří mají chuť si  otevřít živnost.

Vláda by měla sloužit všem a neměla by být ve vleku velkých korporací proti těm malým. Měla by pečovat o rozvoj ekonomiky a o to, aby se dobře dařilo  všem vrstvám.

Opuštění myšlenky klientského přístupu poškozuje vztah poctivého daňového poplatníka a státu. Uplatňováním restrikcí se chuť platit daně nezvýší, ba právě naopak. Stát žije z vybraných daní od nás, daňových poplatníků a měl by si nás proto vážit a chovat se k nám slušně – jako ke svým nejlepším klientům.

A jak to vidíte vy? Napište nám do diskuse.

Sdílet článek: