Daňový balíček v oblasti DPH od 1. 7. 2017 – část 3

1. Vrácení daně osobám se zdravotním postižením (§85)

Osoba se zdravotním postižením, které byla na základě žádosti vrácena daň zaplacená u motorového vozidla, je povinna tuto daň zcela nebo v poměrné výši vrátit na účet příslušného správce daně v případě, že vlastnické právo k motorovému vozidlu převede, popř. motorové vozidlo pronajme, a to ve lhůtě 5 let od vrácení daně.

Daňový balíček v oblasti DPH od 1. 7. 2017 – část 2

1. Uskutečnění zdanitelného plnění ( §21 )

Při dodání zboží se zdanitelné plnění podle obecného pravidla považuje za uskutečněné dnem, ke kterému dochází k převodu práva nakládat se zbožím jako vlastník, popř. v okamžicích vymezených v §21 odst. 1 písm. b) a c) zákona o DPH. Den převzetí zboží již není určující.

Daňový balíček v oblasti DPH od 1. 7. 2017 – část 1

1. Změny v pojmosloví a definicích (§4)

Definice „nového dopravního prostředku“ je rozšířena na všechna motorová pozemní vozidla. „Novými dopravními prostředky“ jsou i vozidla, která nejsou určena k provozu na pozemních komunikacích (např. terénní čtyřkolky).

Dochází ke zpřesnění vymezení „obchodního majetku„. Osoba povinná k dani při pořízení určité majetkové hodnoty určí, zda, kdy (ihned či s určitým časovým odstupem) a v jaké části jí zařadí do svého obchodního majetku.

Jak uplatnit daňovou slevu na manželku?

Ať už jste zaměstnanec nebo osoba, která si každoroční vypořádání daní řeší sama, máte možnost svoji daňovou povinnost snížit uplatněním roční slevy na manželku nebo manžela. Bohužel se stále setkáváme s tím, že v této věci nemáte příliš jasno, a tak nám dovolte pár poznámek, které by vám mohli pomoci.