NAŠE MOTTO: Neplaťte na daních víc, než musíte ...

první konzultace
ZDARMA

25 let zkušeností
v daních a účetnictví

Soused prudič aneb jak efektivně řešit konflikt?

Všichni jsme lidé, všichni máme své osobní problémy a pocity, a proto se nikdy nikdo nemůže vyhnout možnému konfliktu. Otázkou je jen to, jakým způsobem se k řešení konfliktu postavíme.

dvere1dvereNedávno jsme byli nuceni přizdobit dveře naší kanceláře touto cedulkou. Podotýkám, že cedulka je nalepena na vnitřní straně dveří, tj. při východu z kanceláře. 🙂

Říkáte si, co to tam máme na těch dveřích napsáno?

Komu patří tato informace a jaký je její účel?

Důvod je prostý …

i takto se dá řešit konfliktní situace, která vyplynula ze stížnosti nájemníka bytu, který sousedí na společné chodbě s naší kanceláří. Problém údajně spočíval v neustálém hluku na společné chodbě, který působí lidé, kteří do kanceláře přichází nebo z ní odchází.

Můžeme se dohadovat, urážet se, nebo obviňovat jeden druhého. Ale to by asi nebylo to pravé řešení a situaci by to moc neuklidnilo. A pokud máme se sousedy sdílet společné prostory i do budoucna, bylo by vhodné najít přijatelné řešení pro obě strany. K tomu, aby se to ale podařilo, musí obě strany chtít vzájemně komunikovat.

Jsme lidé, a proto se občas nějakému tomu konfliktu nevyhneme. Otázka je, jak se k řešení postavíme.

Máme pro Vás pár jednoduchých pravidel, jak konflikt lépe zvládnout

1. každá ze stran by měla objevit a uznat svojí část viny

Měla by poznat, jak a čím poškodila druhou stranu a co jí tím způsobila. Obě strany potřebují navázat upřímný rozhovor a snažit se podívat se na danou situaci očima druhého.

2. viník by měl napravit chybu, které se dopustil tak, aby druhá strana byla schopna přijmout nápravu

3. měli bychom se pokusit znovu navázat dobré vztahy

Dohoda sama o sobě konflikt neřeší, je třeba dosáhnout úplného usmíření.

A na co je dobré pamatovat?

Konflikt nevyřešíte bojem, ten může být nezbytný v případě, že bráníte sebe jako osobu nebo druhé, kteří jsou slabší a potřebují pomoc.

Tím, že porazíte konfliktní stranu, ještě neodpovídáte na její stížnost, a neukončíte její případnou nenávist vůči vám. Pamatujte, že určitě bude hledat příležitost k odplatě, proto je tak důležité vyřešit konflikt usmířením.

Takže takováto cedulka na dveřích určená pro naše zaměstnance nebo i klienty může být prvním krokem k budování bezproblémových vztahů se sousedy.

Co vy na to? Jak byste si poradili se sousedem „prudičem“?

Alena Štemberová

Sdílet článek:

Komentáře

komentářů