NAŠE MOTTO: Neplaťte na daních víc, než musíte ...

první konzultace
ZDARMA

25 let zkušeností
v daních a účetnictví

Nešťastné zdanění funkčních požitků – víc škody než užitku

Nejprve si musíme definovat, co to funkční požitky vůbec jsou. Podle § 6 zákona o daních z příjmů se funkčními požitky rozumí např. odměny společníků a členů družstev, jednatelů a členů statutárních orgánů. Patří sem  také odměny členů zastupitelstev, členů volebních komisí, členů výboru společenství vlastníků jednotek a bytových družstev. A o té druhé skupině je právě tento článek.

Proč už nevolíme elektronicky?

Tento stát nás nutí, abychom s ním komunikovali prostřednictvím internetu. Musíme si zřizovat zaručené elektronické podpisy nebo datové schránky. Teď se například vydávají další bezpečnostní certifikáty k EET. Ale volit elektronicky? To přece není možné. To se našim politikům nelíbí. Přitom neustále hořekují na nízkou volební účast.

EET krok za krokem – Jak se připravit na evidenci tržeb?

Od 1. prosince 2016 bude EET v první fázi spuštěna pro podnikatele v oblasti stravovacích a ubytovacích služeb, další fáze budou následovat až do poloviny roku 2018, kdy se plánuje zavedení elekronické evidence plošně.

Registrace pro povinné subjekty byla spuštěna již 1. září 2016. Připravte se včas a neponechejte nic náhodě.

EET krok za krokem

Jak je všeobecně známo, vstupuje 1. prosince do praxe evidence tržeb, pro kterou se vžila zkratka EET.
Namísto registračních pokladen, zvolil stát centrální formu evidence tržeb, jejímž neblahým důsledkem je, že stát bude online sbírat informace o tržbách podnikatelů – fyzických i právnických osob.

Po kontrolních hlášeních je to další systém, který státu umožňuje sbírat důvěrná data firem. Tímto způsobem dochází k bezprecedentnímu zásahu do svobody podnikání, přičemž není dostatečně garantováno, že nedojde ke zneužití takto získaných informací.
Evidence tržeb je upravena zákonem č. 112/2016 Sb. a doprovodným zákonem č. 113/2016 Sb. Dohledem nad dodržováním zákona jsou pověřeny orgány finanční a celní správy.

Jaké změny v oblasti kontrolního hlášení přinesla novela zákona o DPH?

Na konci července vešla v platnost novela zákona o DPH č. 243/2016 Sb., kterou se mimo jiné mění i zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty.

V oblasti kontrolního hlášení se jedná o tyto tři novinky:

  1. možnost prominutí pokuty za pozdní podání nebo nepodání kontrolního hlášení
  2. vyloučení vzniku pokuty (1 000 Kč) za pozdní podání
  3. prodloužení lhůty pro reakci na výzvu správce daně

Franta a Alenka se chtějí vyhnout plátcovství DPH

V našem malém seriálu se nyní věnujeme zneužití práva v daňovém řízení. Ukazujeme si případy ze života, které nedopadly zrovna dobře. Dnes se podíváme na to, jak se Franta a Alenka vypořádali se skutečností, že jejich podniky celkem prosperují a jejich obrat překročil 1 milion korun a to pro podnikatele znamená novou povinnost a tou je plátcovství DPH.

Budeme se bát sednout za volant?

Vláda připravila na zahájení prázdnin řidičům opravdu pěkný dáreček v podobě nového sazebníku pokut a postihů za dopravní přestupky.  Takže bacha na to, abyste si  začátek prázdnin pořádně neopepřili nějakou tučnou pokutičkou nebo dokonce zákazem činnosti.

Pozor na zneužití práva v daňovém řízení – dary jako odčitatelná položka od základu daně

Pokud jde o daně, musíme se vždy chovat obezřetně. V případě, že se jedná  o velké částky, měli bychom se raději opírat o zdatného odborníka – daňového poradce. Všichni víme, jak je daňová legislativa v České republice složitá a také víme, že o peníze jde vždy na prvním místě. A proto se často ve snaze ušetřit setkáváme s různými připady, které mohou být klasifikovány jako zneužití práva v daňovém řízení.

Oznamovací povinnost finančnímu úřadu – změny registračních údajů

Registrovaný daňový subjekt má dle § 127 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňového řádu povinnost oznámit do 15 dnů změnu registračních údajů (tj. údajů, které byl daňový subjekt povinen uvést do přihlášky k registraci a to včetně jejích příloh. Změny není nutné nahlašovat u údajů, jejichž změnu může správce daně zjistit automatizovaným způsobem z rejstříků či evidencí, do nichž má zřízen automatizovaný přístup (§ 127 odst. 4 daňového řádu).